Thursday, November 11, 2010

نقطة نور


ـ
"انت اللي فاضل من الأيام..انت

انت اللي باقي من الأحلام..انت"
.
.
.

عارف يا بابا..


من يومين كنت بقول لنفسي

"الدنيا دي خلاص بقت كلها سودا

و مابقاش فيها أي حاجة عدلة"

وبعدين اكتشفت إني غلطانة

ازاي أقول كده وانت موجود في حياتي؟

كل مرة تضيق و تضلم في وشي

انت اللي بتطبطب عليا..بتهوّنها عليا..

انت اللي بتحس بيا..

حتى لو ماقولتليش إنك حاسس بيا..

أو عارف إني مش متظبطة..

مجرد إحساسي إنك حاسس بيا..

يقيني إنك بتدعيلي كل يوم في الفجر..

بيطمّني

عارف؟

انت دلوقتي نقطة النور "اليتيمة" في حياتي..

عارف كمان؟

أنا نفسي أقدر أترجم لك كل المشاعر الحلوة اللي بحسها ناحيتك

نفسي أترمي في حضنك وأفضل أعيط كتيييير..

بس للأسف مش هاعرف أعمل كده..

عشان انت بتزعل أوي أما بتشوفني بعيط..

وأنا مش عايزة أزعلك أبدا

عشان انت طول عمرك بتحب تفرحني

و بتخاف تزعلني

ومابتحبش أي حد/حاجة تزعلني..

طب تصدق بأه؟

أنا بفكر أكتبلك جواب أقولك فيه
كل الكلام ده

بس خايفة تقول عليا مجنونة! :)

.
.
.

بابا..أنا نفسي أبوس إيدك أوي