Tuesday, May 18, 2010

25 :)


بما إني نوّهت امبارح عن بوست النهارده

فا هادخل في الموضوع على طول

عشان غالبا هارغي كتير

و البوست شكله هايطول مني بزيادة


(قال يعني هاحكي حاجات مهمة) ـ

:S

ء كنت مقررة من الأسبوع اللي فات

إني مش هالبس الطقم الجديد غير يوم عيد ميلادي

عشان أبقى متألقة ;)

جيت أول امبارح بالليل قررت فجأة إني مش هالبسه


عشان موودي كان بايظ..
أوي جدا خالص

أول ما فتحت عيني امبارح

رجعت في كلامي..وأنا لسه ع السرير


لأ هالبسه..وهتألق :)..وهاتبسط..وهافرح..


و "مش هاسمح لحاجة ولا لحد ينكد عليا النهارده"


قولت لنفسي صباح الخير

و قومت
و عملت كلللللللل الحاجات اللي بعملها كل يوم الصبح..عادي

لكن بطعم الابتسامة

كل حاجة بعملها و أنا مبتسمة :)


- صباح الخير يا بابا :)

ايه مش هاتقوللي كل سنة وانتي طيبة؟

- الله!! هو النهارده!!

كل سنة وانتي طيبة وعقبال 100 سنة :)

- وانت طيب.. :)

- صباح الخير ........

- ..................

عادي..جت على دي..مفيش مشكلة


"مش هاسمح لحاجة ولا لحد ينكد عليا النهارده"
.
.

نزلت رحت الساقية..أأأأ قصدي الشغل

و داخلة مبتسمة..بردو :)


(على غير العادة..أصلي بتحوّل هناك على طول)

- كل سنة وانتي طيبة

- و انتم كللللكم طيبين..شكراً :)


بس أهم حاجة..محدش يحاول يزعّلني النهارده

- أوك..طلباتك أوامر النهارده (والنهارده بس طبعا :\ )

و إذا بي في نص اليوم شخص ما

ما سمعش التحذير بتاع الصبح بيحاااول..مجرد محاولة..يرخّم عليا

لسه هاتعصّب..و أسخن وكده لقيتني بفكّر نفسي

"مش هاسمح لحاجة ولا لحد ينكد عليا النهارده"

قومت واخدة رد فعل فوري تمام وإديته فوق دماغه..بمنتهى البرود


(الموضوع ده هايتعمل له بوست مخصوص قريب)

خلص الموقف..على خيرررررر
.
.
في نص اليوم طقت في دماغي إني لااااازم أخرج

و أخرج مع حد بحبه

خرجت معاها..واتبسطت..و اتحكى لي (زي ما بحب :) )

و ماحكيتش حاجة (بردو ما زي بحب ):||:) "أيوه وشين عكس بعض..!!")
.
.
ما علينا..خلص اليوم

و خلص معاه الـ 25 سنة اللي فاتوا

ازاي مش عارفة..وامتى مش فاكرة

وفي ايه..مش عايزة أفكّر ولا أفتكر..!!

كفاية إنهم راحوا خلاص..ومش راجعين تاني
.
.
.
أمنيتي للسنة دي..و لبقية السنين :

إن ربنــا يرضى عني

و يراضيني..يراضيني..يراضيني

و مايحرمنيش من طبطبته وحنيته عليا

اللي بيعوّضني بيها عن أي حاجة..وكل حاجة

شكرا يارب على كل حاجة..حلوة أو حلوة بردو (وأنا شايفاها غير كده)

عشان انت مابتعملش حاجة وحشة أبداً :)
.
.
.
بابا حبيبي

أنا بحبك أوي..أوي..أوي

شكرا على البوسة و الحضن بتوع الصبح :)

اللي خلّوا اليوم حلو كده :)

و شكرا ع الطبطبة اللي دايما بتيجي في وقتها

شكرا بجد على إن انت بابا

ربنا يخليك ليا و ما يحرمني منك و يبارك لي في عمرك

:)