Sunday, April 27, 2008

بالرغم منّا .. قد نضيع


مفتقداكِ جداً جداً .. فوق ما تتخيلي

وجودِك في حياتي كان بيفرق في حاجات كتير

مفتقدة حاجات حلوة كتير كانت ما بيننا

يؤسفني أقولك إن عمرها ماهاترجع ..

عمرها

عارفة ورق الشجر الأصفر الدبلان؟

حاسة إن صداقتنا بقت شبهه

ممكن نروي الشجرة .. ممكن يرجع ورقها يخضرّ

لكن زي ما اتسابت تصفرّ مرة و اتنين

أكيد هتتساب تاني بعدين

..................

عايزاكي تفهمي حاجة مهمة :

إن يوم "واحد" بيفرق في شخصية الانسان

مش عايزاكي تفتكري إن أنا لسه زي مانا

مش أنا اللي سبتيني من سنتين

اتغيرت .. اتغيرت كتير

انتي كمان اتغيرتي .. كتير

عايزاكي تفهمي حاجة أهمّ :

اوعي تفتكري إني مش عايزة نرجع زي زمان

أبداً

الفكرة إننا مابقاش ينفع نرجع

انتي و أنا عارفين الأسباب

أهمها _بالنسبة لي_ :

لا أنا هي أنا

ولا انتي هي انتي

أكيد هانفضل أصدقاء

لكننا أبداً أبداً ..... كما كنا

لن نعود

14 comments:

غراب said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
...............................

أكيد هانفضل أصدقاء
لكننا أبداً أبداً ..... كما كنا
لن نعود

كلامك بيحصل كتير اوي بين كذا حد أصحاب
فعلا بيكون البعد و تأثير الزمن و الأيام أقوي من أي علاقة و من أي حب
و فعلا بيبقي صعب أنهم يرجعوا زي الأول
بس بيفضل ليهم مكانهم ف القلب مهما مرت الأيام بس ساعات كدة الواحد بيحس انه فعلا محتاجهم معاه و جمبه عشان يحكي لهم و يشكي لهم

ربنا ما يكتب لنا فراق حد من أحبابنا أبداً :)

basma saghir said...

عدى عليا الاحساس ده والموقف ده قبل كدة..

ربى معى ربى يرانى said...

السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
احلى حاجه فى كلامك انه واقعى ومحسوس

An Author said...

سنة الدنيــا
لا مفر

لازم الواحد مننا كل فترة يضيع صديق او اتنين

او يضيع منه غصب عنه صديق ولا اتنين
:)

An Author said...

ياااااااااه يا يمامة
:(

لسه عمالة افتكر فى الناس اللى انا ضيعتهم بايدى و باهمالى معاهم

و الناس اللى ضيعونى باهمالهم
وغدروا بيا و طلعوا ما يستحقوش

الحمد لله على كل حال

barbie girl said...

السلام عليكم

الحكاية دى حصلت معايا من فترة
حسيت انى انا وصحابى لما بعدنا عن بعض فترة اتغيرنا انا وهم
ومبقتش عارفة اتعامل معاهم زى الاول
وكنت بردوا عاملة توبيك عندى فى المدونة بنفس الفكرة تقريبا

دا عادى يا بنتى وكله بيعدى
................

حاسة انى عارفاكى لانك ناديتينى باسمى فى المدونة بتاعتى..عندى فضول اعرف انتى مييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟

barbie girl said...

معقول انتى بوبا ايطاليانو؟

شهرزاد said...

:'(

شهرزاد said...

البوست ده أحزنني و نساني إني ليكي عندي تاج
(1)Post 10 random things about yourself

(2)pick three blogs to send it for

(3)Leave them each a comment directing them to your blog so they know they are it

(4)You can’t tag the person who tagged you (you’ll have to make new friends)
As a courtesy to the person who tagged you, please let them know when you have posted so they can have the sheer delight and extra work load of reading your answers)

يمامة شاردة said...

غراب :

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

مهي المشكلة إن المكان لسه موجود و زي ماهو .. و ده أصعب لأنك كل شوية تفتكر الشخص ده وتفتكر الشرخ اللي حصل بينكم

الحمد لله على كل حال

-----------------------

ربنا يسمع منك :)

بيسوو :

احساس صعب .. مش كده؟

نورتيني :)

يمامة شاردة said...

ربي معي ربي يراني :

وعليكم السلام و رحمة الله و بركاته

متشكرة أوي .. ربنا يكرمك

نورتيني .. وياريت تكرري الزيارة :)

-----------------------

جيدااااااء :

ليه لازم؟ وليه سنة؟ وليه لا مفر؟!!

بجد حاجة صعبة جدا

أنا طول عمري كنت أقول لأ .. اللي عايز يحافظ على حاجة بيحافظ عليها

لكن دلوقتي مابقتش عارفة ..

آسفة إني قلبت المواجع.. ماكانش قصدي :(

وحشااااااااااانيييييييي

يمامة شاردة said...

باربيييييي :

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

طب و دلوقتي عاملين ايه مع بعض؟

لسه زي ما انتم؟


اديكي يا ستي عرفتيني .. و سيحتيلي ع الملأ كمان :D

نورتيني يا جميلة .. ماتقطعيش الجوابات بأه :)

------------------------

شهرزاد :

وحشتني طلتك عليا :)

بعتذر عن احساس الحزن اللي اتسرب لك

..............

تخيلي إن التاج دا متجاوب بقاله حوالي أسبوع و محطوط في التلاجة مستني الفرج؟
:D

barbie girl said...

انا والله مكنتش اعرف انك مش عايزة حد يعرفك
معلش بقى يا جميلة اسفة

احنا بقينا نكلم بعض على فترات ونشوف بعض بعد سنين وشهور
بس فى الاكيد بعدنا كتير بس والله بحبهم ..

ليكى عندى تاج ادخلى جاوبيه بقى ومتهربيش

يمامة شاردة said...

باربي :

يابنتي عادي .. مش للدرجة دي يعني
كل الحكاية إني بس حابة أبعد عن الجو اللي انتي عارفاه ده .. إنما مش عاملة عملة ولا حاجة :D

حصل خير :)

.............

ربنا يخليكم لبعض

.............

هجاوب التاج حاضر إن شاء الله
بس أما آخد نفسي من التاج الأول