Saturday, February 23, 2013

#عن



عن إنك تحلم بحد ماتعرفوش

و تصحى تاني يوم تشوفه

و تبقى عايز تحكي له اللي حصل في الحلم

.
.

عن الحضن اللي ببقى محتاجاه _بشدة_ـ

و مابعرفش أطلبه من بابا

ف بعوّضه بإني أتكور جنبه ع الكنبة

و أحط راسي على رجله
.

و باي ذا واي بأه

عن الحلم اللي حلمته

و الشخص اللي كنت حاطة راسي على رجله

و كل ما أفتكر الحلم دا

تصعب عليا نفسي

و أسبّ و ألعن في عقلي الباطن و الـ.....ـ

اللي بيحطوني في موقف زي ده

 و لو حتى في حلم


.
.

عن قراراتي الغلط اللي باخدها

و مدى بساطة اعترافي بإني 

"آه بغلط..عارفة..أنا مش ملاك"

.
.

عن دماغي اللي فيها ماكينة تفريخ 

ملايين الملايين من الأسئلة اللي مالهاش إجابات

و مليارات المليارات من الأجوبة اللي..بلا أسئلة

.
.

عن إن "راحتي بعدك في وحدتي"ـ

.
.

عن ثنائي "البرد و العتمة"ـ

 و عن الأنين الساكت

.
.

عن كمية البذاءة اللي بلدنا غرقانة فيها

 يخرب بيت كده بجد

أنا عايزة أعيش في كوكب تاني

.
.

عن معجزة إني أعيش المعنى الحرفي لـ

"ثم لا يموت فيها ولا يحيا"

و أنا لسه في الدنيا..و مادخلتش النار

.
.

Déjà vu  عن عرض الـ ديچا ڨو

اليومي..اللي مش باين له آخر

.
.

عن كل راجل ماعرفش يكون راجل

و ياخد قرار صح..في وقت صح

و كسر قلبين..بحجر واحد

.
 .

عن البنت اللي قلبها مكسور 

و عينيها دبلانة

و لسه بتعرف تبتسم للناس العواجيز

و الأطفال الصغيرة..و تلعب معاهم

.
.

عن إني بصحى الصبح كل يوم

أقول يارب

يارب يكون النهارده الجمعة

و مفيش شغل

ومفيش خروج من باب الأوضة

و مفيش اضطرار للتعامل مع البني آدمين

.
.

عن إحساسي بكل حرف في كلمة استغنيت

و اكتشافي إني أيوه فعلا..دا أنا استغنيت

استغنيت تماما

حصل امتى ده؟

.
.

عن مدى الراحة النفسية و الرضا اللي بحسهم

لما بكون في البيت لوحدي

لوحدي تماما حتى لو 3 أيام بس

ياااااااه

ازاي كده؟

.
.

عن السما

ثم السما

ثم السما