Tuesday, October 18, 2011

حمادة بالجنزبيل 1


انتبه من فضلك

العُمرة ترجع إلى الخلف..!
ـ

.
.

مش باينلها شِفا

.
.

و الحنين قَتـّال

.
.

هو انت مين اللي عمل كده فيك؟

مش انت وللا فيه حد غمّى عينيك؟

.
.

طول الوقت حاسة إن ربنا عايز يقول لي حاجة

ايه هي..مش فاهمة..!
ـ

.
.

اهمد يا قلبي

و رب الكعبة ما بقيت حِملك

.
.

وَكَيْفَ تَصْبِرُ عَلَى مَا لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْرًا؟

.
.

الحب من غير أمل

أسمى معاني البتنجان..!
ـ

.
.

الدنيا دي بيحصل فيها حاجات

ألعن من الأفلام الهندي

.
.

يقلّبها كيف يشاء

.
.

يخرب بيت دي صفحة

مش عايزة تتقفل

.
.

بس يا سيدي

و قامت مولّعة ف نفسها

.
.

عايزة أسافر في حتة

ماعرفش فيها حد..ولا حتى أنا

مش عايزة أتكلم معايا..ولا أواجهني..ولا أوجعني

.
.

لا معايا مغناطيس..ولا فيا حاجة غلط

انتو اللي فيكو ايه؟

.
.

مابقتش عايزة حد يقول لي عاملة ايه؟

عشان أنا أصلا مش عارفة

.
.

السَكِينة يارب

مش عايزة غير السَكِينة

.
.

يارب ماتسيبنيش

أنا من غيرك مفيش