Sunday, June 13, 2010

كــسـْــر


أنا لسه مش عارفة أتعامل

حاسة إني مكسورة أوي

مقهورة أوي..محبطة أوي

موجوعة أوي أوي أوي

بقالي يومين بنام معيطة

و طول اليوم عينيا مخنوقة بالدموع

بلبس نضارة شمس مع إني مابحبهاش

عشان محدش يشوفني مدمعة

مش مستحملة أي كلام من نوعية :

"مالك؟" - "شكلك متغير" - "فيه ايه؟"

مش مستوعبة اللي بيحصل

حاسة إني بتفرج على فيلم طويييييييل مش عايز يخلص

الأسباب كتير..أهمها طبعاً موضوع خـالـد

مش قادرة أنسى..مش عارفة أفكر في أي حاجة تانية

صورته مش عايزة تسيب خيالي..لا حي ولا ميت

نفسي بس حد يرد على أسئلتي!!

هو احنا ليه بيحصل فينا كده؟

ليه بنتعامل بالشكل ده؟

ليه دمنا بقى بالرخص ده؟

و اللي بيعملوا فينا كده دول!!!!

ماهيتهم ايه؟ بني آدمين زينا من لحم و دم؟ أشك!!

طب بلاش دي..جنسيتهم ايه؟ ملّتهم ايه؟!!!!

أنا مابقتش عارفة حاجة..أي حاجة

أسئلة كتيييير أوي مش لاقية لها إجابات

أفكار سوداوية كتييييير مش عارفة أهرب منها

مابقتش عارفة أعيش في الدنيا دي

و مش مستنية منها حاجة عدلة

مش عايزاها و مش عايزة منها حاجة

كل اللي يهمني دلوقتي إني أخرج منها

يارب ريحني منها

يارب





3 comments:

Unknown said...

حقه مش هيضيع
واللي حصل النهارده اكبر دليل على كده
الامن كان خايف وبقالهم 5 أيام ماناموش
هم عارفين انهم غلطانين
وعارفين اننا اقوى لأن الحق معانا
أعتقد اننا النهارده قدرنا نسمع العالم كله صوتنا
واعتقد ان دي اول خطوة على طريق حقه اللي مش هيضيع ان شاء الله

زى الهوا said...

مالك ؟

فى ايه؟

انا مش بأسألك لألألألألألأ اطلاقا باستفذك

:)

بقيتى تدايقينى يابت انتى علشان مابقتيش تحكى

افضلى اكتمى جواكى لغاية لما تفرقعى زى البلونه

يابلوووووووووووووووووووووونه

:)

يمامة شاردة said...

والله يا إسراء أنا حاطة إيدي على قلبي
خايفة يضيع..لأنه _بالنسبة لي_ رمز لحاجات تانية..كبيرة

يارب
يارب بجد
......................

سماح:
ماشي يا ستي..استفزي كمان وكمان
أصلها ناقصة!!

على فكرة والله..مش بإيدي

أنا نفسي في دبوس فعلا

:(