Saturday, August 16, 2008

!!هـو فيـه ايــه ؟



مش فاهمة بجد فيه ايه؟!!

بقالي يومين فيه حاجة مش طبيعية بتحصل لي

فكرة بسيطة تيجي على بالي وتعدي بسرعة البرق

كام ساعة و ألاقيها اتحققت .. !!

- مجرد خاطر يجيلي بالنهار يخليني أتخيل موقف ما

بالليل يحصل نفس الموقف بنفس التفاصيل السريعة اللي عدت في خيالي !!

.......................................


- أحسّ إن فلانة صاحبتي هاتكلمني النهارده


و فعلا تتصل .. و تفتح نفس المواضيع اللي تخيلتها مسبقاً !!

......................................

- أحلم بحد بيجيب لي سيرة المحتوى العلمي

تاني يوم الصبح أول ما أمسك الموبايل و أفتحه

ألاقي حد بيتصل و يقول لي إنه فعلا فيه محتوى علمي ومحتاج يتترجم !!

.........................................


- و أنا بعمل الغدا النهارده قولت لنفسي ممكن بكرة ناكل كذا


قبل ما ييجي بكرة ألاقي بابا و ماما النهارده بالليل بيقولوا نفس الحاجة

و من غير ما أكون جبت لهم سيرة !!

.............................................................


أكتر حاجة جابت لي ذهول بجد هو موضوع المحتوى العلمي ده!!

لإننا بقالنا قرن ماجلناش حاجة زي كده في المكتب

بالإضافة لإني بقالي أكتر من أسبوعين مش بروح الشغل !!

و كل موقف من دول ماكنتش بقف عنده كتير

إلا إني دلوقتي جمعت كل المواقف اللي حصلت امبارح و النهارده

و حسيت إن فيها حاجة مش طبيعية

جوايا يقين غريب إن قعدتي أدام البحر لساعات و ساعات

في الأيام اللي فاتت ليها علاقة وثيقة بالموضوع ده

رغم إن مفيش أي دليل مادي على كده

حد منكم عنده تفسير مقنع للحالة العجيبة دي؟!!



ء

10 comments:

basma saghir said...

يمكن شفافية؟ :):)

ويمكن مكشوف عنك الحجاب...بركاتك ياست الحاجة :):)

Unknown said...

البحر ممكن يكون ساعدك علي تصفية ذهنك ونقاء روحك

وطبيعي ان لو روحك نقيه وذهنك صافي ان شفافيتك تزيد
(:

Anonymous said...

بصي متشغليش بالك


مادام الموقف حلوو

حمامة said...

اممممممممم

انا عن نفسى معنديش تفسير
غير ان اكيد ربنا بيحبك ان شاء الله :)

بس متحاوليش تشغلى بالك اوى لآنك هتتعبي
ربنا يريح بالك يارب :)

Princesa ... WHiSPeR said...

قلبك الطيب يا يمامتي "اموشن مطلع قلوب احمره"

هقولك
انا احيانا بيجيلي الحاله دي
ومش ببقى لاقيه ليها تفسير غير حاجه قريتها فى التنميه البشريه تعب العقل الباطن
انتي بتكوني متخيله الحاجه دي ومن جواكي بتفكري فيها اوي لدرجه انها تتحقق
ازاى ماتسألنيش

يلا تشاو بقى يا حبيبي

يمامة شاردة said...

بيسـوو :

يمكن .. و ياريت :)

التانية ماعتقدش خالص

ربنا يسمع منك .. و يااارب أبقى حاجة

و تبقي انتي كمان

:)

يمامة شاردة said...

Esraa :

أنا بردو حاسة إن البحر ليه علاقة بالموضوع ..

يا مين يوديني عنده تاااني!!


نورتيني بزيارتك .. و تعليقك الرقيق .. ياريت تكرريها

:)

يمامة شاردة said...

تسنيم :

مش شغلاه أوي يعني

أنا بس مستغربة شوية

أصلها أول مرة

و يااارب ماتكونش الأخيرة

يمامة شاردة said...

حمامة :

أتمنى يكون تفسرك صحيح :)

يارب

ربنا يكرمك يا جميلة .. و يسعدك يارب دايما

:)

يمامة شاردة said...

ويسبر :

يا ستي مش هسألك ازاي ولا حاجة :)

بس هقولك إن الكلام ممكن في حالة إني أكون فعلا بتمنى الحاجة دي أوي .. لكن اللي "كان" بيحصل لي غير كده

كنت بس بفكر في الحاجة .. وكمان من غير تركيز أوي .. وكلها حاجات صغيرة أوي .. مش ذات أهمية يعني

عموما يا يويا .. ربنا يخليكي ليا .. و يخليلنا التنمية البشرية :)

نورتيييني

:)